-
Så reser du med oss
- Sök resa
- Inför resan
- Ombord
-
Beställningstrafik
-
Närtrafik
- Matbutiker på landsbygden
- Finspång - Hållplatser i Närtrafiken
- Motala - Hållplatser i Närtrafiken
- Vadstena - Hållplatser i Närtrafiken
- Mjölby - Hållplatser i Närtrafiken
- Ödeshög - Hållplatser i Närtrafiken
- Boxholm - Hållplatser i Närtrafiken
- Ydre - Hållplatser i Närtrafiken
- Kinda - Hållplatser i Närtrafiken
- Linköping - Hållplatser i Närtrafiken
- Åtvidaberg - Hållplatser i Närtrafiken
- Valdemarsvik - Hållplatser i Närtrafiken
- Söderköping - Hållplatser i Närtrafiken
- Norrköping - Hållplatser i Närtrafiken
- Servicelinjer
- Färdtjänst & sjukresor
- Skärgårdstrafik
- Gruppresor
- Skolskjuts
-
Närtrafik
- Biljetter
- Kundservice
- E-tjänster
Pressmeddelanden 2023
8 mars – Många drabbade när Trafikverket ställde in Östgötapendeln
Under tisdagen och onsdagen ställde Trafikverket in flera turer med Östgötapendeln. Anledningen var att de höjde sin beredskap på grund av de vädervarningar som skickats ut.
Läs hela pressmeddelandet om drabbade kunder när Trafikverket ställde in turer med Östgötapendeln.
16 februari – Östgötapendeln fortsatt punktligast i Sverige
Östgötapendeln fortsätter vara Sveriges punktligaste pendeltågssystem. 94 procent av alla avgångar under 2022 var punktliga, enligt Trafikverkets mätningar.
Läs hela pressmeddelandet om att Östgötapendeln är fortsatt punktligast i Sverige.
8 februari – Östgötatrafikens kunder mest nöjda i Sverige
84 procent av Östgötatrafikens kunder är nöjda med den senaste resan som de gjort med kollektivtrafiken.
Östgötatrafiken toppar listan bland alla regionala kollektivtrafikbolag i Sverige när det gäller hur nöjda kunderna är med sin senaste resa. Genomsnittet för hela landet är 78 procent.
Läs hela pressmeddelandet om hur nöjda Östgötatrafikens kunder är med senaste resan.