En aktiv biljett i en mobiltelefon

Köpa biljett med appen

Det enklaste sättet att köpa biljett är via vår app. Du betalar med Swish, betalkort eller faktura och aktiverar din biljett innan du går ombord.

Det enda som krävs är att du är ansluten till internet när du köper, aktiverar, blippar din biljett. Förköpta biljetter kan du aktivera i upp till ett år efter köptillfället.

Du kan betala med Swish, Visa, Visa Electron, MasterCard eller Maestro bankkort. Du kan även välja delbetalning via faktura.

Här hittar du appen

Sök efter "Östgötatrafiken" i App Store/Google Play i din mobil så hittar du appen överst i sökresultatet. För att installera den behöver du minst version 11.0 av iOS eller version 6.0 av Android. 

Biljett gäller i hela köpta zonen

När du köper en biljett anger du mellan vilka platser du vill resa. En zon skapas runt dessa hållplatser. Biljetten du köper gäller i hela den zonen, inte bara mellan de valda hållplatserna.

Betala utan app

Du som inte kan eller vill använda vår app kan köpa biljett på andra sätt.

Kvitto

För att få ut ett kvitto från ditt köp i appen behöver du fylla i din e-postadress under "Inställningar" i appen.

Om du inte har fyllt i din e-postadress före ditt köp behöver du ta kontakt med vår Kundservice.

Ladda ner appen här

I Östgötatrafikens app har du koll på var din buss är. Här köper och hanterar du även dina biljetter.