Förlustgaranti och skadade reskort
Förlustgarantin gäller automatiskt om du registrerar dig på Mitt konto och kopplar dina biljetter i appen. Använder du vårt reskort gäller förlustgarantin om du har registrerat ditt kort på Mitt konto.
Så här fungerar förlustgarantin
I appen
- Biljetter som du köper under tiden du är inloggad kopplas automatiskt till ditt konto.
- Byter du telefon loggar du in och får tillgång till alla dina biljetter igen.
- Har du köpt biljetter innan du skapat ett konto eller under tiden du varit utloggad behöver du själv välja att koppla dessa till kontot.
- Loggar du ut från ditt konto syns inte dina kopplade biljetter förrän du loggar in igen.
- Du kan logga in hur många gånger du vill på samma telefon. Vill du logga in på en ny telefon kan du dock bara göra det två gånger under en 30-dagarsperiod. Vill du flytta mellan telefoner oftare hänvisar vi dig till att använda funktionen Låna ut.
Med reskort
- Registrera kortet på Mitt konto. Biljetter kopplas till kortet i samband med köp.
- Spärra/förlustanmäl ditt kort via Mitt konto. Så här spärrar du kortet.
- Flytta din biljett till ett nytt kort via Mitt konto.
- Beställ ett nytt kort här. Du kan även köpa kortet hos våra ombud. Kortet kostar 30 kronor.
Med kvitto
En förlorad 365-dagarsbiljett ersätts även mot uppvisande av inspektionskvitto samt kvitto på köpet. Var noga med att behålla båda vid köpet.