-
Så reser du med oss
- Sök resa
- Inför resan
- Ombord
-
Beställningstrafik
-
Närtrafik
- Matbutiker på landsbygden
- Finspång - Hållplatser i Närtrafiken
- Motala - Hållplatser i Närtrafiken
- Vadstena - Hållplatser i Närtrafiken
- Mjölby - Hållplatser i Närtrafiken
- Ödeshög - Hållplatser i Närtrafiken
- Boxholm - Hållplatser i Närtrafiken
- Ydre - Hållplatser i Närtrafiken
- Kinda - Hållplatser i Närtrafiken
- Linköping - Hållplatser i Närtrafiken
- Åtvidaberg - Hållplatser i Närtrafiken
- Valdemarsvik - Hållplatser i Närtrafiken
- Söderköping - Hållplatser i Närtrafiken
- Norrköping - Hållplatser i Närtrafiken
- Servicelinjer
- Färdtjänst & sjukresor
- Skärgårdstrafik
- Gruppresor
- Skolskjuts
-
Närtrafik
- Biljetter
- Kundservice
- E-tjänster
Tillgänglighetsbrister i appen Östgötatrafiken
Här ser du de fall med högst prio där vi inte uppfyller tillgänglighetskraven i appen Östgötatrafiken. Se rapport från Funka för övriga brister.
iOS/iPhone
Förstoring av text
All text ska vara skalbar.
Exempel på kända fel
- Inställningar presenteras inte på ett tydligt sätt om en användare använder de största textstorlekarna i iPhone.
Planen framåt
Förbättringar sker löpande där vi prioriterar de viktigaste delarna först. Alla fel beräknas vara åtgärdade under 2022.
Skärmrotation
Innehållet ska kunna presenteras både i stående och liggande skärm.
Planen framåt
Appen är låst till att enbart visas på en stående skärm. Vi planerar för tillfället inte för någon vidareutveckling av den här punkten. Användare som har behov av resesökning eller biljettköp på en liggande skärm hänvisas till ostgotatrafiken.se.
Felmeddelanden
Alla felmeddelanden måste skrivas ut i text och ska kunna läsas upp. Det finns några fall där det inte fungerar så.
Planen framåt
Vi beräknar ha åtgärdat felen under 2022.
Gruppering av innehåll
För att underlätta för användaren att identifiera grupper med objekt ska dessa grupperas i koden.
Exempel på kända fel
- Vid godkännande av kontovillkor i samband med skapande av ett konto är text och knapp inte grupperad.
Planen framåt
Genomgång kommer göras och felen beräknas vara åtgärdade senast andra kvartalet 2022.
Gester
Innehåll och funktioner ska kunna användas utan svåra gester
Exempel på kända fel
- På vissa sidor behöver användaren svajpa för att se allt innehåll.
Planen framåt
Förbättringar sker löpande där vi prioriterar de viktigaste delarna först. Alla fel beräknas vara åtgärdade under 2022.
Android
Förstoring av text
All text ska vara skalbar.
Exempel på kända fel
- Inställningar presenteras inte på ett tydligt sätt om en användare använder de största textstorlekarna i Android.
Planen framåt
Förbättringar sker löpande där vi prioriterar de viktigaste delarna först. Alla fel beräknas vara åtgärdade under 2022.
Skärmrotation
Innehållet ska kunna presenteras både i stående och liggande skärm.
Planen framåt
Appen är låst till att enbart visas på en stående skärm. Vi planerar för tillfället inte för någon vidareutveckling av den här punkten. Användare som har behov av resesökning eller biljettköp på en liggande skärm hänvisas till ostgotatrafiken.se.
Felmeddelanden
Alla felmeddelanden måste skrivas ut i text och ska kunna läsas upp. Det finns några fall där det inte fungerar så.
Planen framåt
Arbete pågår. Alla fel beräknas vara åtgärdade under 2022.
Gester
Innehåll och funktioner ska kunna användas utan svåra gester
Exempel på kända fel
- På vissa sidor behöver användaren svajpa för att se allt innehåll.
Planen framåt
Förbättringar sker löpande där vi prioriterar de viktigaste delarna först. Alla fel beräknas vara åtgärdade under 2022.