Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Allt om värdekoder

En värdekod är en kod som du kan använda som betalmedel när du köper våra biljetter.

När får jag en värdekod?

Du kan få en värdekod som ersättning vid till exempel en försening eller i ett erbjudande från oss. Värdekoden kan du få på sms eller på mejl. Det är inte möjligt att köpa en värdekod.

Var kan jag betala med en värdekod och hur gör jag?

Värdekoder fungerar som betalmedel när du köper biljett. Koden anger du i samband med betalning. I appen kan du även lägga in koden i förväg under Inställningar. Du kan betala med samma värdekod flera gånger. Finns det ett saldo kvar efter du köpt biljett sparas alltså resterande saldo till nästa tillfälle. Det går inte att fylla på saldot på en värdekod. Värdekoden kan däremot kombineras med andra värdekoder eller betalsätt om saldot inte räcker som betalning för hela din biljett.

Värdekoden är inte personlig. Värdekoden kan därför användas av olika personer och i olika mobiltelefoner.

Hur länge är en värdekod giltig?

En värdekod är giltig i två år från att den har ställts ut.

Var kollar jag saldot på en värdekod?

Du kan se saldot på din värdekod under inställningar i appen, eller genom att klicka på värdekoden du fick som sms eller via mejl.