Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Allt om värdekoder

En värdekod är en kod som du kan använda som betalmedel när du köper våra biljetter.

När får jag en värdekod?

Du kan få en värdekod som ersättning vid t.ex. en försening eller om du har kvar gammal reskassa som du vill lösa in. Värdekoden kan du välja att få på sms eller på mejl. Det är inte möjligt att köpa en värdekod.

Var kan jag betala med en värdekod och hur gör jag?

Värdekoder fungerar just som betalmedel i appen, på webbplatsen, på kundcenter och i våra biljettautomater. Koden anger du i samband med betalning eller under inställningar i appen. Du kan betala med samma värdekod flera gånger. Finns det ett saldo kvar efter du köpt biljett sparas alltså resterande saldo till nästa tillfälle. Det går inte att fylla på saldot på en värdekod. Värdekoden kan däremot kombineras med andra värdekoder eller betalsätt om saldot inte räcker som betalning för hela din biljett.

Värdekoden är inte personlig. Värdekoden kan därför användas av olika personer och i olika mobiltelefoner.

Hur länge är en värdekod giltig?

En värdekod är giltig i två år från att den har ställts ut.

Hur växlar jag in min reskassa till värdekod?

Reskassa under 500 kronor

Ring vår kundservice på 0771-21 10 10 eller besök något av våra kundcenter. Du kan även kontakta oss via Facebook. Du får då din värdekod direkt. Du som kan tänka dig vänta lite på din värdekod kan även använda vårt formulär för inbyte av reskassa.

Reskassa över 500 kronor

Besök något av våra kundcenter så hjälper de dig.

Var kollar jag saldot på en värdekod?

Du kan se saldot på din värdekod under inställningar i appen, eller genom att klicka på värdekoden du fick som sms eller via mejl.

Vad händer när jag växlar reskassa till värdekod?

När du växlar in din reskassa får du en värdekod med samma saldo som den reskassa som fanns på gamla Resekortet. Du väljer själv om du vill få din värdekod på sms eller på mejl.