Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Överklaga tilläggsavgift

Om du fått en tilläggsavgift och anser att du fått den på felaktiga grunder så kan du överklaga på två sätt.

Skicka din överklagan via vårt webbformulär eller skriv ett brev och posta till:

AB Östgötatrafiken
Box 1550
581 15 Linköping

En överklagan kan göras inom 10 dagar räknat från den dag tilläggsavgiften skrevs ut. Det är viktigt att du fyller i vilket nummer din tilläggsavgift har, du hittar numret överst på blanketten och inleds alltid med ÖT följt av fem siffror.

Om du fått en betalningspåminnelse från Visma Financial Solutions AB utan att ha fått någon tilläggsavgift innan, uppge då tilläggsavgiftsnumret som du hittar under fakturanummer (ÖTXXXXX). Se bild som visar tilläggsavgiftsnumret