Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Skadat eller förlorat resekort

Skadat resekort

Har du ett skadat resekort laddat med reskassa eller någon av våra biljetter kan du ta med det till något av våra kundcenter i Linköping och Norrköping. Har du inte möjlighet att besöka något av våra kundcenter kan du även skicka det skadade resekortet till oss per post. Inkludera då din postadress så att vi kan skicka det nya kortet till dig.

Har du ett skadat färdtjänstkort med en periodbiljett på behöver du kontakta din handläggare på kommunen för att få ett nytt kort. När du fått det nya kortet för vi över din periodbiljett till det nya kortet.

Förlorat resekort/förlustgaranti

Vi ersätter, mot en avgift på 100 kr, ditt resekort om du har köpt det mot faktura eller betalat via autogiro. Detta gäller även dig som har registrerat dig på på Mina sidor, angett ditt personnummer samt lagt in ditt resekort i webbutiken.

Om du har köpt en årsbiljett hos ett försäljningsombud behöver du ha fyllt i ett ägarbevis i samband med köpet. Ägarbeviset hittar du hos ombudet som även ansvarar för att det skickas in till Östgötatrafiken. Om du förlorat ditt resekort kan du besöka oss på våra kundcenter vid resecentrum i Linköping eller Norrköping. Du kan också ringa oss på 0771-21 10 10 så skickar vi ett nytt kort till dig. Det tar högst en vecka och under handläggningstiden måste du själv införskatta färdbevis på annat sätt.