Mellan klockan 11.00 och 15.00 tisdagen den 17 oktober sker en uppdatering som innebär att du inte kan logga in i vår webbutik. Läs mer om uppdateringen

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Leveranstid i webbutiken

Vad kan jag förvänta mig för leveranstid på mitt köp i webbutiken?

Eftersom det är viktigt att din biljett finns tillgänglig i alla våra fordon när du vill använda den så har vi en leveranstid på upp till 6 timmar. Vårt mål är att med teknisk hjälp kunna minska leveranstiden inom den närmaste tiden.

Just nu garanterar vi att om du laddar ditt resekort genom webbutiken innan 22.00 så kan du använda den köpta produkten morgonen efter.

Varför står det "Under bearbetning" fast det var länge sen jag fyllde på?

Reskassa eller periodprodukter som köps genom webbutiken laddas till ditt resekort nästa gång det används på någon av våra fordon. Statusen för produkten kommer att visa "Under bearbetning" fram till ett par timmar efter att produkten har laddats till ditt resekort. Där efter visas statusen "På kortet".

När du köper biljetter eller fyller på din reskassa genom Östgötatrafikens webbutik så dröjer det ett par timmar innan ditt resekort uppdateras med de nya biljetterna eller den nya reskassan.

Anledningen till leveranstiden är att den sålda biljetten eller reskassan inte kan registreras på ditt resekort direkt.

När du har köpt en eller flera produkter i Östgötatrafikens webbutik så skickar vi en uppdatering om ditt köp till samtliga bussar, tåg och spårvagnar i hela länet. Nästa gång du använder ditt resekort på någon av dessa fordon så registreras biljetten eller reskassan på kortet.