Pressmeddelanden 2017

19 december - Förenklad prissättning och fler biljetter i appen

Från den 1 februari kommer biljetterna i kollektivtrafiken att ha ett enhetligt pris oavsett hur och var man köper dem. Det blir alltså samma pris i webbutiken, hos försäljningsombuden och i försäljningsautomaterna. Priset på en biljett i appen blir samma som på en biljett köpt med reskassa, vilket innebär en prissänkning.

2 november - Fler pendeltåg för att klara det ökade resandet

Resandet med Östgötapendeln har ökat stadigt de senaste åren och allt tyder på att trenden håller i sig. För att kunna ta hand om alla kunder behövs fler platser på de hårdast belastade avgångarna på morgon och eftermiddag. Därför har nu Östgötatrafiken beställt ytterligare tre pendeltåg till sin fordonsflotta.

27 september - Interaktiv karta visar bussens position

Östgötatrafiken testar just nu en ny funktion som möjliggör för kunderna att med hjälp av en interaktiv karta se exakt var bussen befinner sig.

3 mars - Nöjdare kunder med egen beställningscentral

För tre år sedan öppnade Östgötatrafikens beställningscentral för färdtjänst, sjukresor, servicelinjer och annan beställningstrafik. Beställningscentralen hanterar årligen 1,4 miljoner samtal. Att ha en beställningscentral i egen regi med placering i länet har visat sig både ekonomiskt lyckosamt och positivt för kundnöjdheten.

16 februari - Fler reser med Östgötatrafiken

Resandet med Östgötatrafiken fortsätter att öka. Under 2016 gjordes 29,5 miljoner resor vilket är en ökning med en miljon eller 3,5%.

23 januari - Östgötatrafiken förenklar biljettköp med Swish

Nu gör Östgötatrafiken det enklare att resa spontant i tätorterna. Enkelbiljetten som
köps direkt i appen kan nu även betalas med Swish.

18 januari - Dygnsbiljetten billigare från februari

Från 1 februari justerar Östgötatrafiken priset på några biljetter i sortimentet. Dygnsbiljetten, som gör det enkelt och förmånligt att resa mer, blir billigare medan enkelbiljetter som köps med reskassa höjs några kronor.