Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Slutar ditt resekort på siffran 0?

Resekorten i vårt gamla biljettsystem har en livslängd på 10 år. Har du ett resekort som slutar på siffran 0 kommer det därför att upphöra att fungera vid årsskiftet. Du behöver ersätta ditt resekort så snart som möjligt.

Du som har en 30-dagarsbiljett på ditt resekort

Med vår nya app kan du ha biljetten i mobilen. Du behöver inte längre ett resekort. Vill du inte använda appen hjälper vi dig att byta ditt kort och flyttar över biljetten.

Du som har reskassa på ditt resekort

Passa på att resa upp reskassan innan kortet upphör att fungera. Du kan också redan nu börja använda vår nya app – vi hjälper dig att föra över din reskassa till det nya systemet.

Här får du hjälp

  • Kundcenter i Linköping eller Norrköping – Här får du hjälp med att omvandla din reskassa till en värdekod som du sedan kan betala med i den nya appen. Kundcenter kan även ge dig ett nytt resekort utan kostnad och flytta över dina biljetter och reskassa till det nya kortet om du inte vill använda appen.
  • Försäljningsombud - Här får du ett nytt resekort utan kostnad. Försäljningsombudet kan även flytta över din reskassa till det nya kortet så länge det sker innan kortet slutat fungera. Vill du omvandla din reskassa till en värdekod för att betala i appen kan du få en blankett hos ombudet som du sedan skickar till Östgötatrafiken tillsammans med ditt kort.
  • Kundservice på 0771-21 10 10 eller Messenger via Facebook – Kontakta oss gärna med frågor. Kundservice kan omvandla din reskassa till en värdekod som du sedan kan betala med i nya appen. Vill du inte gå över till nya appen kan kundservice flytta över biljetter och reskassa från ditt gamla kort till ett nytt kort under förutsättning att du redan har ett nytt resekort.