Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Gamla resekort som slutar på 8 eller 9 behöver bytas ut

Om du har ett resekort som slutar på siffran 8 eller 9 och du har haft kortet under flera år så behöver du byta till ett nytt resekort. Kortet är då 10 år gammalt och slutar fungera i våra biljettsystem i mars 2019.

Hur byter jag ut mitt gamla resekort?

  • Kundcenter i Linköping eller Norrköping – Här får du ett nytt resekort utan kostnad samt hjälp att flytta över dina biljetter och reskassa till det nya kortet.
  • Försäljningsombud - Här får du ett nytt resekort utan kostnad. Du behöver sedan ringa vår kundservice för att få hjälp med att flytta över innehållet.
  • Kundservice på 0771-21 10 10 eller Messenger via Facebook – Kontakta oss gärna med frågor. Om du redan har ett nytt kort hjälper vi dig att flytta över biljetter och reskassa från ditt gamla kort till ditt nya.

Även om ditt resekort slutat fungera finns innehållet kvar och kan flyttas över till ditt nya kort.

OBS! Tyvärr kan du fortfarande ladda biljetter och reskassa i webbutiken på ett resekort som slutat fungera.