Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Beställningscentralen söker timanställda till sommaren

Vi söker timanställda som kan arbeta hos oss till att börja med i sommar! Är du ny på arbetsmarknaden? Eller kanske pensionerad men känner att du vill ha en sysselsättning vid sidan av? Eller kanske mitt emellan? Funderar du på vad du ska göra i sommar? Skicka din ansökan till oss!

Östgötatrafikens beställningscentral och kundtjänst är beläget i Mjölby och här möter du kunder inom den särskilda och allmänna trafiken genom telefon, sociala medier och ärendehantering.

Eftersom vi ständigt strävar efter att få fler och nöjdare kunder är ditt arbete mycket betydelsefullt för att vi ska bli framgångsrika. Du ska därför ha ett genuint servicetänk med kunden i fokus samtidigt som du i kundmötet kan förhålla dig till våra regelverk och övriga förutsättningar.

Arbetsguppgifter

I vår beställningscentral tar du emot samtal via telefon och bokar in färdtjänstresor, sjukresor och annan beställningstrafik efter de regelverk som finns. Arbetet innebär att ta emot, planera och samordna inkomna beställningar.

På vår Kundtjänst kommer du att möta våra kunder via telefon, sociala media och i vårt kundärendehanteringssystem. Det ställer krav på att du har goda kunskaper om vår trafik samt våra digitala kanaler.

Personliga egenskaper

En kund eller en kollega som möter dig märker tydligt av din positiva inställning till omgivningen, att du är lösningsorienterad samt initiativ- och ansvarstagande i det du gör. Din respekt och ditt intresse för andra människor i kombination med att du är ödmjuk och lyssnande gör att du har lätt för att skapa förtroende. Du är en lugn och mogen individ som sprider glädje omkring dig och du har lätt för att sätta tydliga gränser när så behövs. När du upptäcker något som behöver förbättras så har du förmågan att framföra ditt förbättringsförslag på ett konkret och sakligt sätt. Du har också viljan och förmågan att på ett pedagogiskt sätt stå upp för och förklara för kunden varför Östgötatrafikens regelverk och förutsättningar ser ut som de gör. I vilken kanal du än sedan möter våra kunder är du snabb, effektiv och trevlig för att kunden ska få så bra hjälp som möjligt.

Tidigare erfarenheter

Vi ser gärna att du tidigare har jobbat med kundservice eller har annan erfarenhet inom service. Vidare har du gymnasieutbildning och goda kunskaper inom Officepaketet.  

Utöver ovanstående kvalifikationer är det ett plus om du har goda kunskaper om vår verksamhet och har jobbat med liknande frågor och arbetsuppgifter tidigare.

Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift och behärskar du språk utöver dessa är det meriterande. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och då vi värdesätter mångfaldhet ser vi gärna att du bidrar till denna.

Välkommen att höra av dig med dina frågor och din ansökan till: bmansokan@ostgotatrafiken.se