Just nu: Webbutiken är öppen igen efter tidigare tekniska problem. Det tar just nu längre tid än vanligt för informationen om köpta biljetter och reskassa att nå utrustningen i våra fordon. Gör därför ditt köp i god tid inför din resa.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Leveranstid i webbutiken

När du köper biljetter eller fyller på din reskassa genom Östgötatrafikens webbutik så registreras ditt köp i våra system. Samtidigt skickas en uppdatering om ditt köp till samtliga bussar, tåg och spårvagnar i hela länet. Den faktiska uppdateringen av ditt resekort sker först när du håller ditt resekort mot någon av kortläsarna ombord.

I de flesta fall uppdateras systemen på våra fordon en kort stund efter att du genomfört ditt köp men du som påbörjar din resa på Östgötapendeln bör ha en större marginal från det att du köper din biljett till att du ska resa med oss. Gärna före kl. 22.00 dagen innan.

Jag har fyllt på reskassan genom webbutiken. Var ser jag min påfyllning?

Det saldo för reskassan som visas inkluderar inte det belopp som du just har laddat på eller som är under bearbetning i webbutiken. Det kommer att läggas på ditt saldo nästa gång som Resekortet används på någon av våra fordon. Under tiden kan du se dina senaste påfyllningar, tillsammans med andra köp under köphistoriken eller korthistoriken.