Ladda resekortet i webbutiken i god tid före din resa. Läs mer om orsaken till detta

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Försäljnings- och användarvillkor e-handel

Dessa villkor tillämpas för köp av Östgötatrafikens biljetter via vår webbutik på internet.

Säkerhet kring personuppgifter

AB Östgötatrafiken (nedan kallad Östgötatrafiken) är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med beställning och betalning av biljetter via vår webbtjänst. Med biljett avses alla produkter som Östgötatrafiken säljer och som kan laddas på ett Resekort.

De personuppgifter som du lämnar för dig och, i förkommande fall, ditt barn, såsom namn, adress, postnummer, telefonnummer, e-postadress och uppgift om bank används för att kunna bekräfta ditt köp och genomföra försäljningen av biljetter till dig via Östgötatrafikens webbplats.

Du måste enligt lag ha fyllt 18 år för att handla elektroniskt via Internet, enligt FöräldraBalken, samt 2 kap 6§ 2 st Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Denna lag gäller även för köp av Östgötatrafikens biljetter.

Östgötatrafiken upprätthåller tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter. Läs mer om vår integritetspolicy och hur vi hanterar dina personuppgifter.

Betalning

Du kan betala med VISA, MasterCard eller med direktbetalning via följande banker: Nordea, Handelsbanken och Swedbank.

För hantering av kontouppgifter och kortbetalning använder vi DIBS som vår betalningspartner.

Leveranstid

Klicka här för information om leveranstider på sålda biljetter i webbutiken.

Bekräftelse

Så snart betalningen godkänts visas en bekräftelse på din skärm. Vi skickar även en bekräftelse till den e-postadress du har uppgett vid beställningen.

Tekniska förutsättningar

I de fall vi av tekniska skäl inte kan uppfylla leveranstiden av biljetten till Resekortet enligt gällande köpvillkor, utgår ingen kompensation av köpt biljett.

Ångerrätt

Lagstadgad ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59), är inte tillämplig på avtal som avser transporter varför köp av biljetter genom vår webbtjänst inte medför någon ångerrätt.

Mer information om återköp samt skadade och förlorade kort

Östgötatrafiken svarar inte i annat fall än vid grov vårdslöshet för indirekta förluster. Med andra ord, om du drabbas av indirekta förluster ersätter Östgötatrafiken dig för dessa endast om Östgötatrafiken gjort sig skyldigt till grov vårdslöshet.

Missbruk

Östgötatrafiken kan komma att blockera person från vidare användning av denna tjänst om tjänsten missbrukas.

Alla typer av bedrägerier, falska köp eller falskt angivna uppgifter rapporteras till polismyndighet.

Östgötatrafiken har också rätt att avslå ett köp om det finns några indikationer på bedrägligt förfarande.

Avtal

Om du genomför ett köp godkänner du samtidigt att Östgötatrafiken registrerar uppgifterna du lämnar i de formulär som förekommer på Östgötatrafikens webbplatser.