Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Webbutiken

Webbutiken är för dig som reser med färdtjänst eller för dig som reser i den allmänna kollektivtrafiken men ännu inte valt att ha dina biljetter i den nya appen.

Ladda i webbutiken

Klicka här för att komma vidare till webbutiken.

I webbutiken kan du köpa årsbiljetter och 30-dagarsbiljetter till det gamla Resekortet. Du kan även kolla saldot på dina resekort. Logga in på Mitt konto för att få tillgång till webbutiken.

Har du inte registrerat ditt resekort i webbutiken tidigare måste du först göra det. Det gör du genom att klicka på Lägg till kort och sedan fylla i ditt kortnummer som du hittar i höger hörn på framsidan av ditt resekort. Har du flera kort kan du även lägga till dessa. Om du registrerat flera resekort visas dessa i separata flikar i webbutiken. Klicka på fliken för respektive kort för att se mer detaljer om det resekortet.

Köpa biljett eller ladda reskassa

När du har registrerat ett kort klickar du på knappen Köp ny periodbiljett alternativt För över pengar till din Reskassa för det kort där du vill att biljetten eller reskassan ska finnas. Välj sedan vilken biljett du vill köpa alternativt hur mycket pengar du vill föra över till din reskassa och klicka sedan på Lägg i varukorgen.

Slutför köpet genom att fullfölja betalningsprocessen. Kom ihåg att du måste godkänna försäljnings- och användarvillkor e-handel innan du kan slutföra köpet.

Förlustgaranti

Om du köper en årsbiljett, 30-dagarsbiljett eller laddar reskassa i webbutiken och sedan förlorar ditt kort kan du mot en avgift på 100 kr få ett nytt kort med samma biljetter eller reskassa som det du förlorade. Läs mer om förlustgarantin och vad som krävs för att den ska gälla.