Besked om sänkt pris på månadsbiljetter
Regeringen har beslutat att priset på månadsbiljetter i kollektivtrafiken ska halveras under perioden 1 juli till 31 december 2026.
Den 26 maj presenterade regeringen en nationell satsning som innebär att priset på månadsbiljetter i kollektivtrafiken ska halveras under en period.
Det är ett positivt besked, och förhoppningen är att det kan leda till att fler ser kollektivtrafiken som ett attraktivt sätt att resa i vardagen.
Vi får många frågor om detta och i dagsläget har vi inte mer information att ge. Vi tittar på vad det här innebär specifikt för oss och våra biljetter. Så om du undrar över vilka biljetter som omfattas, vad det innebär för dig som har ett årskort och om möjligheterna för återköp av redan köpta biljetter så kommer vi så snart vi kan att uppdatera den informationen här på vår webbplats.
Fram till 30 juni gäller nuvarande priser och biljetter precis som vanligt.
Publiceringsinfo
- Uppdaterad:
- Publicerad: